40 jaar is nog maar het begin

Lingen (Ems), 03.07.2012. - Kampmann GmbH vierde met een groot feest de 40e verjaardag van het bedrijf. Ongeveer 550 Kampmann medewerkers en gasten uit het concern gaven gehoor aan de uitnodiging om naar de bedrijfszetel in Lingen te komen.

Directielid Hendrik Kampmann bedankte zijn medewerkers met het kostbare feest voor het feit dat zij 40 jaar hadden meegewerkt aan het succes op de markt. Er werd tot op de verjaardag feest gevierd: op 1 juli 1972 waagde Heinrich Kampmann de stap naar de zelfstandigheid, en spoedig daarna volgde de inschrijving in het handelsregister. Vanuit het eenmansbedrijf ontwikkelde zich een succesvol, internationaal werkzaam bedrijf met rond 700 medewerkers, drie productielocaties en 15 verkoopvestigingen. Het ontwikkelt, produceert en verkoopt technisch vooroplopende systemen voor verwarming, koeling en ventilatie.

Een staande ovatie voor Heinrich Kampmann

De oprichter van het bedrijf Heinrich Kampmann viel een staande ovatie ten deel. Omringd door zijn familie sprak hij zijn waardering uit voor alle huidige, maar vooral alle voormalige en jarenlange medewerkers uit de beginuren van het bedrijf. Hij gaf een schets van de sporen van de verschillende locaties in het noordoosten van Lingen, totdat de administratie in 2000 naar de Friedrich-Ebert-Straße trok. Daar organiseerde zijn zoon Hendrik Kampmann nu een fantastische avond met grillbuffet, de spreekwoordelijk betoverende magiër Nikolai Friedrich en een indrukwekkend vuurwerk. Alle medewerkers ontvingen als permanent bedankje een origineel in scène gezette bedrijfsfilm.

De vrolijke viering eindigde in de vroege uurtjes van de morgen. Eén van de bedrijfsinterne motto’s zweefde bovenin de feesttent boven alles uit: 40 jaar is nog maar het begin.