ISH 2011: Nieuwe Kampmann-claim belooft maximale klanttevredenheid

Nieuwe claim verduidelijkt unieke positie

Lingen (Ems), 11-02-2011 – „Kampmann. Precies mijn klimaat.“: Kampmann GmbH uit Lingen legt haar unieke positie vast in een nieuwe claim. De klant komt nog sterker centraal te staan. Na 30 jaar wordt ook het bedrijfslogo in kleur vernieuwd.

„Wij doen onze klanten een permanente belofte met de nieuwe claim. Deze raakt alle niveaus van de samenwerking“, zo licht bedrijfsleider Hendrik Kampmann toe. „Net zo offensief als wij deze direct in het logo publiceren, net zo alomtegenwoordig moeten onze klanten daarop een beroep doen.“

Bij de ISH 2011 wordt het nieuwe logo voor de eerste maal over een groot vlak gevisualiseerd in hal 8/stand C30 en in hal 11/stand B30. De fundamenteel bewerkte Internetsite www.kampmann.de gaat tegelijkertijd online.

Dubbel signaal aan de klanten

„Kampmann. Precies mijn klimaat“ is een dubbel signaal naar de klanten: De mensen uit Lingen bieden hem in een door partnerschap bepaald klimaat altijd de maximale prestatie. Daardoor kan de klant zijn eigen dagelijkse werk nog beter bijhouden. De claim om met kwalitatief hoogwaardige producten bij de klant een uitstekend klimaat van welbehagen te scheppen wordt gezien als gelijkwaardig. In het eigen onderzoeks- & ontwikkelingscentrum of de bedrijfsvestiging Lingen (Ems) wordt hiervoor de koers uitgezet.

Een derde niveau pakt het zelfbesef van de bijna 750 medewerksters en medewerkers op. Hun wil om verdere successen op de markt te halen wordt geschraagd door een zeer goed bedrijfsklimaat.

Na 30 jaar nieuwe kleurstelling

Het nieuwe logo behoudt de markante Kampmann spelling met de gemakkelijk te onthouden A´s. In de kleurstelling verdwijnen na 30 jaar het felle rood en blauw ten gunste van een decent lichtblauw. Technisch vooroplopende systemen voor verwarming, koeling, ventilatie maken Kampmann GmbH internationaal succesvol. In het bedrijfsjaar 2010 behaalde zij een omzet van circa 70 miljoen Euro; het exportaandeel daarvan bedroeg ca. 30 %.