Kampmann meerderheidsaandeelhouder van NOVA

Beide merken blijven bestaan

Lingen (Ems), 05-04-2011 – Vlak na de ISH legden Kampmann GmbH en NOVA Apparate GmbH hun aangekondigde samenwerking vast. Kampmann neemt een meerderheidsbelang in NOVA, Hendrik wordt samen met Patrick Honer bedrijfsleider.

De overeenkomst bundelt competenties in de verkoop en de productorganisatie: terwijl NOVA een partner met een sterk, internationaal verkoopnet nodig had, naderde Kampmann in zijn productportefeuille onvermijdelijk het thema centrale luchttechnische apparaten, het speciale gebied van NOVA. Kampmann is op zijn beurt nationaal en internationaal succesvol met technisch vooroplopende, decentrale systeemoplossingen voor verwarming, koeling en ventilatie. De klanten zullen in de toekomst profiteren van een uitgebreide advieskwaliteit door de bundeling. Er wordt daardoor groeipotentieel voor de toekomst voor beide bedrijven ontsloten.

Beide merken blijven bestaan

Synergieën resulteren eveneens uit de transfer van knowhow van beide ontwikkelingsafdelingen, met name door het onderzoeks- en ontwikkelingscentrum van Kampmann in Lingen. Ook een op elkaar afgestemde aanschaf van artikelen staat centraal.

Ondanks alle gezamenlijke doelen zullen de twee merken en verkoopsystemen blijven bestaan op de markt.

Kampmann GmbH neemt 51 % over

Eind maart had de contractondertekening in Lingen (Ems) plaats. De Noord-Duitse Kampmann GmbH participeert voor de eerste maal in deze vorm in een ander bedrijf. Haar omzetvolume bedroeg in 2010 70 miljoen Euro, zij biedt wereldwijd emplooi aan 700 medewerkers. Via een meerderheidsparticipatie van 51 % wordt Hendrik Kampmann (39 jaar) naast Patrick Honer (40 j.) bedrijfsleider van NOVA.

NOVA zal door deze stap de generatiewisseling doorvoeren. Eind juni verlaat Helmut Honer (68 j.) om leeftijdsredenen de bedrijfsleiding. Hij blijft zijn zoon Patrick en het bedrijf, dat 120 medewerkers heeft en in 2010 een omzet van 16 miljoen Euro behaalde, als adviseur bijstaan. NOVA heeft zijn bedrijfszetel in Donaueschingen, Baden-Württemberg.

Informatie over het bedrijf: www.nova-klima.de und www.kampmann.de.